Vrei sa vinzi un imobil?

Vrei sa vinzi un imobil?

Daca doriti sa vindeti cu succes un imobil, cititi cu atentie cele 5 sfaturile ale “profesionistilor in solutii imobiliare”!

1. VANZAREA UNEI PROPRIETATI? “UN PROCES DESTUL DE COMPLICAT“!

Vanzarea unei proprietati se poate dovedi un proces meticulos, complicat si mai greoi decat ati crede. Incheierea unei tranzactii imobiliare pe cont propriu fara ajutorul unui profesionist poate suna atractiv deoarece se evita achitarea unui comision, comision care astazi pe piata imobiliara inca este privit de multi ca si o pierdere, nu un castig.Dar daca analizati mai bine, ajutorul unui broker profesionist se poate dovedi cea mai buna varianta in a vinde rapid si eficient economisind timp si bani deoarece acesta detine informatii exacte despre intreaga piata imobiliara oferindu-va o evaluare cat mai corecta a imobilului cat si rapiditatea obtinerii tuturor actelor necesare vanzarii prin colaborari cu profesionisti din diferite sectoare.

2. IDENTIFICAREA UNUI PROFESIONIST IN SOLUTII IMOBILIARE SI AVANTAJELE COLABORARII

Alegerea de a consulta un profesionist din sectorul imobiliar nu mai este o moda ci a devenit o necesitate pentru multi clienti din mai multe motive precum :
- lipsa de experienta cat si frica de a gresi sau a fi inselati
- optimizarea costurilor cat si a procesului de promovare
- monitorizarea vizionarilor cat si calitatea vizitatorilor,
- stabilirea unui program de vizita si desfasurarea vizionarii,
- nesiguranta pretului si incapacitatea de a negocia
- necesitatea unei consultante financiare cat si imobiliare la nivel profesional pentru o relocare etc.

CUM IDENTIFICAM UN ADEVARAT PROFESIONIST?

Regulile esentiale pentru a identifica si diferentia un profesionist fata de un agent imobiliar necalificat:

- Regula nr.1 este sa nu va lasati usor impresionati de numarul mare de persoane prezente pe pagina de facebook a companiei deoarece exista riscul ca in proportie de 95% sa fie utilizatori falsi. Pentru a impresiona cat mai mult clientii, multe companii recurg la solutii artificiale, cumparand trafic online (falsi admiratori). O companie serioasa nu cumpara like-uri (aprecieri), deoarece aprecierile artificiale nu pot ajuta in clasificarea serviciilor oferite si gradul de satisfactie al clientilor.

- Nu va lasati usor impresionati de un numar exagerat de mare al anunturilor imobiliare prezente in potofoliul companiei deoarece aceasta poate fi o dovada clara ca nu se lucreaza cu calitate ci cu cantitate. O agentie imobiliara profesionista se axeaza in proportie de 90% pe colaborari cu reprezentare exclusiva a vanzatorului si nu poate gestiona cu calitate mai mult de 300 de proprietati.

-Proprietatile se achizitioneaza in functie de cerererile imobiliare, astfel incat site-ul companiei nu are voie sa se aglomereze devenind un depozit sau un supermarket de proprietati imobiliare abandonate sau expirate.

- Compania imobiliara promoveaza servicii de analiza, consultanta si intermediere imobiliara, iar pentru a oferii aceste servicii mult promise si laudate, este indispensabila intalnirea dintre profesionist si vanzator cel putin odata la 2 saptamani, lucru imposibil daca se detin sute sau mii de proprietati. Asta insemnand ca un numar foarte mare de proprietati nu beneficiaza absolut deloc de serviciile promise.

- Web-site-ul trebuie sa fie unul curat, aerisit, usor de navigat, cu o grafica profesionala si care sa mentina oferte exclusive actualizate.

- Personalul companiei trebuie sa fie unul calificat detinand studii superioare, licenta de broker imobiliar, cursuri semestriale de formare profesionala.

- O companie de succes este prezenta zilnic pe teren prin proprii agenti repartizati pe zone, astfel detinand o evidenta a proprietatilor tranzactionate atat personal cat si de concurenta. In acest sens compania va detine un control total al pietei imobiliare si va putea oferi clientilor informatii actualizate si calitative (analiza comparativa a pietei locale).

- Efectueaza campanii de promovare profesionala outdoor si indoor

-Prin recomandarile din piata care vin exclusiv din partea clientilor care au beneficiat de serviciile acestuia si de care au ramas extrem de multumiti.

- Un profesionist aduce dovezi clientilor precum: canalele de promovare, partenerii care sunt implicati in promovarea proprietatii cat si o analiza detaliata a costurilor sustinute pentru promovarea imobilului, deoarece un profesionist adevarat nu investeste banii in proprietatile pe care nu le reprezinta in forma exclusiva, atata timp cat nu detine siguranta ca poate recupera costurilor sustinute pentru promovare cat si un profit ca urmare a serviciilor oferite .

Asa ca, intrebarea noastra pentru dvs este: pentru o proprietate oferita in neexclusivitate la mai multi intermediari concomitent si cu un comision oferit de 0,5-1%, cat credeti ca un intermediar este dispus sa investeasca in promovarea imobilului dvs, stiind ca in proportie de 99.9% acesta nu va reusi sa vanda imobilul si va pierde cu siguranta investitia efectuata? Raspunsul este mai mult decat evident … Zero garantii- Zero implicare.

- Un profesionist ofera clientilor “ Gestiunea lunara” in care se va efectua o analiza completa a colaborarii: care este numarul de vizualizari pe site, cate persoane au vizionat efectiv proprietatea si care sunt comentariile acestora. Aceste aspecte pot fi determinante pentru a va demonstra realitatea pietei.

- Profesionitii stabilesc un program bine detaliat pentru vizionarea imobilului astfel incat sa nu puna vanzatorul in situatii nefavorabile pentru vizionarea imobilului .

- Adevaratii profesionisti nu se intalnesc cu potentialii clienti cumparatori la colturi de strada, intalniriile se fac doar la sediul acestora.

-Inainte de a efectua o vizionare se ofera analiza si consultanta cumparatorului pentru a optimiza nevoile acestora si identifica proprietatea potrivita, evitand turismul imobiliar atat pentru vanzator cat si pentru cumparator.

- La semnarea unui contract de vizionare, brokerul are obligatia sa aduca la cunostiinta cumparatorului toate informatiile aflate in posesia lui fie ele pozitive sau nu, fara sa creeze un prejudiciu cumparatorului.

- In contractul de vizionare profesionistul trebuie sa indice numarul CF si numarul TOP astfel incat cumparatorul poate consulta cartea funciara (cadastru public) daca sunt inscrieri privitoare la imobil sau nu care pot afecta tranzactia si daca acestea au fost aduse in atentia cumparatorului de catre agent.

- Profesionistul trebuie sa analizeze toata situatia juridica a imobilului inainte de a-l promova, astfel incat sa excluda orice surpriza neplacuta cumparatorului si sa se asigure ca toti cei care figureaza ca si proprietari isi dau acordul scris pentru vanzarea imobilului.

- In conditiile in care se reprezinta o proprietate in forma exclusiva, comisionul trebuie achitat doar de catre vanzator, iar comisionul trebuie sa asigure intermediarului acoperirea costurilor sustinute pentru promovarea imobilului, recunoasterea unui procent din propriul comision catre partenerii care au contribuit la vanzarea proprietatii cat si un profit acestuia pentru serviciile oferite.

Avantajele colaborarii cu profesionistii Teknocasa

Ce putem face noi, pentru dvs. si avantajele colaborarii.

- Va ajutam sa stabiliti „pretul corect” deoarece detinem peste 15 ani de experienta in Real Estates.
Dupa cum stiti, cu totii putem promova o proprietate, dar cel mai important criteriu de achizitie pentru un cumparator este pretul urmat apoi de calitate imobilului, zona si confortul. Pretul este un aspect extrem de importante si joaca un rol decisiv in vanzarea proprietatii dvs.

Fiind membrii REALTOR (AMERICA) cu peste 1.200.000 de membrii, prezenti atat la nivel national cat si international detinem informatii exacte despre analiza si gradul de comparatie a pietei imobiliare din orice colt al lumii, astfel incat putem oferi o evaluare cat se poate de profesionista si totodata reala. Aspectele importante care pot influenta si determina pretul corect sunt in functie de tara, oras, zona, tipul de imobil, calitatea constructiei, anul constructiei, suprafata utila, etajul, confortul oferit, anexele acestuia cat si monitorizarea proprietatiilor similare concurente din aceeas raza care pot influenta pozitiv sau negativ pretul dvs de vanzare. Acestea sunt aspectele pe care un vanzator trebuie sa le aibe in vizor inainte de a promova propriul imobil.

- Va promovam proprietatea intr-un mod eficient identificand potentialul cumparator:

Asa cum am mentionat mai sus cu totii putem efectua o promovare, dar un profesionist adevarat dispune de mai mult timp si canale sau modalitati de a promova o proprietate imobiliara, datorita experientei, a partenariatelor cu alte companii de renume, disponibilitatea 5 zile din 7 si 12 ore din 24 la completa dispozitie a clientiilor, cat si puterea economica in a sustine campanii de promovare indoor si outdoor care se pot dovedi extreme de costisitoare pentru un vanzator cat si pentru un intermediar necalificat. Un broker profesionist este figura cheie din intregul proces de vanzare a unei proprietati, deoarece acesta detine atat cunostintele necesare cat si capacitatile unui bun manager si a unui bun profesionist in marketing ducand astfel la optimizarea costurilor de promovare si eficientizarea timpul efectiv de tranzactionare, punct ochit …punct lovit”.

- Prin intermediul nostru optimizati timpul, efortul si costurile promovarii :
Interactionarea pe cont propriu cu potentialii clienti necesita multa rabdare, disponibilitate, concentrare, efort, sacrificiu si nu in ultimul rand timp, care va fi in functie de nevoile cumparatorului.

Toate aceste aspecte nu va pot oferi o viata linistita, relaxata si bine organizata. Imaginati-va cum ar fi sa adaugati responsabilitatilor zilnice pe care le aveti precum: locul de munca, viata de familie si meseria de broker imobiliar, astfel incat sa trebuiasca sa fiti disponibili in orice minut sau ora a zilei raspunzand la zeci sau sute de telefoane in timp ce incercati sa va indepliniti si alte sarcini la fel de importante.

La un moment dat veti ceda si va trebui sa va reorganizati ziua in: lucruri urgente, importante si mai putin importante.
Intrebarea este: unde veti clasifica necesitatea de a vinde ? La care din activitatile zilnice la fel de importante sunteti dispusi sa renuntati pentru a beneficia de timpul necesar, astfel incat sa le puteti face pe toate ?

Se pare ca nu este chiar asa de usor sa vinzi o proprietate.... si atunci cel mai bine este sa apelati la un profesionist in solutii imobiliare, lasand totul in seama acestuia, astfel incat sa va puteti vedea linistiti de toate celelalte lucruri la fel de importante pe care le aveti de facut si care necesita aceeas atentie, grija, rabdare si concentrare.

- Oferim analiza cat si consultant, aplicam strategii de management si marketing sporind sansele de a vinde :

Fiind membrii A.P.A.I.R – REALTOR cea mai mare asociatie a profesionistilor imobiliari din lume, cu peste 1.200.000 de membrii prezenti in peste 120 de tari detinem o platforma imobiliara internationala (Soft CRM si MLS) dedicata exclusiv doar proprietatilor detinute in exclusivitate si doar celor care sunt membrii afiliati, astfel incat orice partener indiferent de tara, oras sau zona, se va implica in a asocia proprietatea dvs. cu cererea potrivita.

Beneficiind de o asa prezenta masiva, atat la nivel national cat si international, sansele de a gasi un potential cumparator cresc, deoarece cu totii vom lucra pentru imobilul dvs. fara costuri adaugate. Tot mai multi investitori straini cat si cetateni romani, plecati din tara, apeleaza la serviciile noastre prin intermediul parteneriilor internationali cu gandul de a investi !
…Oare imobilul dvs. nu poate fi o buna investitie ? Putem descoperi impreuna …devenind parteneri de incredere !

- Va oferim sprijinul si experienta noastra pentru intocmirea dosarului necesar tranzactiei:

Multi clienti au experiente negative in semnarea actelor de vanzare – cumparare si in incasarea unor sume de bani, care de multe ori s-au dovedit a fi sume inferioare fata de cele stabilite sau in unele cazuri chiar si bani falsi. Astazi tranzactiile se fac prin virarea sumelor de bani direct in contul bancar astfel incat nu mai exista o asa mare preocupare, dar totusi ramane inca problema cu analiza documentatiei existente, obtinerea actelor si a avizelor lipsa, care va pot duce la cozi interminabile si la lipsa timpului de asa natura incat poate demotiva orice cumparator. Tocmai pentru ca exista o multitudine de aspecte tehnice pe care nu le stiti profesionistul in solutii imobiliare le poate obtine cu mai multa usurinta datorita colaborarilor purtate cu institutiile si/sau profesionisti precum: arhitecti, topometristi, evaluatori, functionari bancari, care ne pot ajuta in obtinerea actelor necesare procesului de vanzare optimizand timpul.

“OFERIM SERVICII DE CALITATE… DEOARECE NU NE AXAM PE CANTITATE” !

- Va reprezentam in mod exclusiv si va ajutam sa negociati pretul corect:
Conform unui studiu de piata la nivel mondial tentativele de a vinde fara un profesionist imobiliar esueaza in proportie de 76,9% deoarece marea parte a clientilor nu detin abilitatiile necesare de a stapanii o negociere cat si conflictele aparute in timpul negocierii.

Tocmai de aceea, pentru optimizarea procesului de vanzare, aveti nevoie de acea figura profesionala care sa va reprezinte exclusiv in fata potentialilor cumparatori si sa va reprezinte in negocieri atunci cand totul pare sa fie pierdut. Negocierile sunt un proces extrem de important pe care nu oricine il poate stapanii. De multe ori vanzatorii sunt nevoiti sa vanda sub pretul real de piata fiind conditionati de multe aspect nefavorabile si cu incapacitatea de a ascunde acest sentiment cumparatorului.

Profesionistii din sectorul imobiliari sunt pregatiti prin cursuri profesionale pentru a face fata presiunilor create de situatiile nefavorabile ale vanzatorului si manipularii prin santajul emotional din partea cumparatorului care etaleaza sume uriase de bani intimitand oarecum vanzatorul in a accepta propria oferta cu riscul de a-l pierde ca si client.
”Intotdeauna un vanzator cere mai mult decat isi doreste sa obtina si intotdeauna un cumparator ofera mai putin decat este dispus sa plateasca. Cheia succesului este sa stii cum sa-i aduci pe ambii clienti la masa negocierilor.
Apelarea la un broker imobiliar face ca acesta sa sporeasca sansele de reusita ale unei tranzactii deoarece el stie tehnici de comunicare vebale si non verbale, cum sa motiveze o persoana, cum sa aplaneze conflictele aparute in cadrul negocierilor si sa stimuleze dorintele de a vinde sau de a cumpara.

Practic, vanzarea efectiva este alcatuita in proportie de 70 % din comunicare si manipulare verbala ( arta de a comunica si domina) si 30 % din statistici comparative reale de pret (cunoasterea pietei imobiliare).

3. CATE TIPURI DE COLABORARE EXISTA SI CARE MA AVANTAJEAZA?

Atunci cand se apeleaza la ajutorul unui broker pentru vanzarea unei proprietati imobiliare multi isi doresc o colaborare mai mult verbala decat contractuala.

Frica de a semna un contract de colaborare inca este mare, deoarece multi clienti au avut experiente negative in trecut cu agenti sau agentii imobiliare necalificate. Desi valul crizei economice din 2008 a triat foarte mult piata imobiliara inca mai regasim amatori pe piata care ofera servicii necalificate si care in lipsa unui contract de colaborare profesionala cu drepturi si obligatii din ambele parti pot oferi surprize neplacute. Companiile care totusi au reusit sa reziste valului de criza, astatzi sunt bine ancorate in societate si pot oferii servicii cu adevarat profesionale, astfel incat nu trebuie sa va temeti in a semna un contract de colaborare cu acestia. Contractul de intermediere nu trebuie vazut ca si un pistol tinut la tampla. Din contra, prin semnarea unui contract de colaborare partiile semnatare isi asuma reciproc unele obligatii si totodata drepturi, astfel incat primul care nu isi indeplineste acele obligatii contractuale este normal sa fie penalizat cu o suma de bani fi el intermediar sau client vanzator. O astfel de colaborare nu poate decat sa imbunatateasca serviciile oferite de agentiile imobiliare cat si calitatea clientiilor. Astazi tot mai multi dezvoltatori imobiliari aleg sa apeleze la partenariate cu agentii imobiliare insistand chiar ei in a fi reprezentati in forma exclusiva deoarece au inteles rolul si importanta unui intermediar profesionist. Astazi pentru a vinde un imobil cu ajutorul unui broker imobiliar nu se mai practica colaborarea verbala deoarece aceasta nu mai este o sursa de siguranta pentru niciuna dintre parti si se practica colaborarea pe baza unui contract de intermediere care poate fi in forma exclusiva sau forma deschisa neexclusiva.

a). Prima varianta presupune incheierea unui contract de reprezentare in forma exclusiva prin care un singur broker primeste dreptul de a se ocupa de vanzarea respectivei proprietati pe o anumita perioada de timp stabilita de comun acord intre client si broker si prin care acesta se obliga contractual sa reprezinte doar interesele vanzatorului, sa efectueze campanii de promovare ale imobilului pentru a identifica un potential cumparator si sa mijloceasca tranzactia purtand negocieri in favoarea vanzatorului pentru ai obtine un pret optim.

b).Cea de-a doua varianta prevede incheierea unui contract de colaborare in forma deschisa (neexclusiva), o forma des intalnita care permite colaborarea cu mai multe agentii concomitent ce se vor ocupa de promovarea locuintei; in cele din urma, agentul care incheie tranzactia primeste si comisionul.

Care dintre cele doua variante poate fi mai avantajoasa pentru dvs?

Atata timp cat obligatiile contractuale sunt respectate reciproc atat de client cat si de intermediarii la care s-a apelat putem spune ca ambele variante pot fi relativ bune doar ca una avantajeaza vanzatorul iar cealalta avantajeaza mai mult cumparatorul !

Dar de ce?
Care sunt avantajele de a fi reprezentat in forma exclusiva:

a) Incheierea unui contract de reprezentare exclusiva confera clientului o garantie totala de implicare din partea brokerului pentru identificarea unui potential cumparator. Acordarea acestui tip de mandat de reprezentare cu promisiunea unui comision atractiv incurajeaza profesionistul la aplicarea de strategii inovative, crearea de campanii de promovare profesionale si apelarea la partenariate cu proprii competitor (agentii imobiliare concurente) care pot ajuta in simplificarea procesul de vanzare al imobilului. In acest sens, profesionistul are obligatia contractuala de a va a reprezenta exclusiv in vederea obtinerii unui pret optim si avantajos pentru dvs. Practic, avantajul de a colabora cu un profesionist in solutii imobiliare oferindu-i dreptul exclusiv pe o perioada de timp se poate dovedi un avantaj reciproc deoarece ii garanteaza acestuia investitia sustinuta cat si sansa de a finaliz procesul de vanzare, iar vanzatorului ii asigura o reprezentare exclusiva, focusata doar pe interesele proprii, astfel incat elimina riscul de a transforma profesionistul intr-un simplu “ mediator sau un fals reprezentant”.

b) Care sunt dezavantajele de a fi reprezentat in forma neexclusiva:
Stabilirea unei colaborari in neexclusivitate cu mai multi agenti imobiliari garanteaza vanzatorului nimic mai mult decat indiferenta absoluta a acestora. De ce ? Pentru simplul fapt ca nu exista nici o garantie clara care sa protejeze investitia agentului imobiliar alocata promovarii imobilului cat si preocuparea acestuia de a nu fi ocolit la finalizarea tranzactiei atat de vanzator cat si de cumparator sau santajul de a i se recunoaste un comision infim fata de cel stabilit, situatii tot mai des intalnite. Atata timp cat nu se incheie un contract de colaborare intre vanzator si profesionistul imobiliar cu mentiunea unor obligatii si drepturi reciproce companiile imobiliare serioase nu vor reprezenta niciodata un astfel de client, din contra se vor feri de aceste tipuri de colaborari lasand aceste oportunitati acelor agenti imobiliari necalificati dispusi la ori si ce cu speranta unui castig usor si fara batai de cap. Problema este ca banii nu se castiga asa usor si fara batai de cap, altfel cu totii eram agenti imobiliari.

Un contract de intermediere imobiliara in forma neexclusiva poate garanta implicarea absoluta a tuturor agentilor imobiliari doar in cazul in care vanzatorul este dispus sa mentioneze in contractul de intermediere o clauza contractuala care prevede returnarea investitiei suportate de fiecare intermediar.

Intrebarea este simpla: Ce este mai avantajos ? Sa lucrezi cu un singur intermediar recunoscandu-i un comision de 4% din pretul final obtinut sau sa lucrezi cu 4 agentii si sa platiti atat comisionul cat si returnarea cheltuielilor de promovare sustinute de catre acestia chiar daca nu au contribuit la vanzarea imobilului ?

Care poate fi un comision corect si cine trebuie sa il plateasca ?

Care este comisionul sau care ar fi comisionul corect si cine trebuie sa il plateasca, este o mare dilema.
Desi multi considera ca piata imobiliara este reprezentata mai degraba de paraziti imobiliari decat profesionisti imobiliari cu venituri exagerate va putem spune ca nu este chiar asa. Asa cum piata imobiliara este alcatuita din profesionisti imobiliari cat si agenti intermediari necalificati, intr-o masura asemanatoare putem spune ca aceeas piata este alcatuita din clienti calitativi si mai putin calitativi.

In viata nimic nu este usor si nici un ban nu cade din cer, orice meserie are partile ei bune si partile ei mai putin bune. Dar in speranta de a putea ajuta clientii care doresc sa apeleze la serviciile noastre putem spune ca din punctul nostru de vedere comisionul trebuie platit de acele persoane care beneficiaza de serviciile unui profesionist imobiliar, iar acestea sunt adresate in proportie de 100% vanzatorului si 50% cumparatorului.

Astazi pe piata imobiliara regasim un paradox total, deoarece agentiile imobiliare nu detin o etica profesionala si aplica comisioanele in functie de atitudinea clientilor. Uneori solicita zero comision, alte ori 1-2% sau chiar si 5-6 %. Un comision corect este cel negociat de comun acord intre client si profesionist in functie de implicarea profesionistului si de rezultatele obtinute in favoarea acestuia.

4. TREI PASI ESENTIALI PENTRU A VINDE CORECT SI AVANTAJOS?


Pasul 1. Planificarea si pregatirea proprietatii pentru vanzare

Procesul de vanzare a unui imobil este destul de complex si trebuie pregatit bine, cel putin cu 1-2 luni inainte de a-l promova pe piata imobiliara deoarece poate constitui un avantaj pentru vanzator. Pentru o vanzare cat mai rapida si la un pret corect, trebuie scoase in evidenta punctele forte ale imobilului si cu siguranta va trebui sa luati in considerare ce trebuie eliminat sau imbunatatit la imobil, astfel incat aceste imbunatatiri sa constituie un avantaj in favoarea pretului solicitat si totodata o motivatie in plus pentru cumparator. Cu totii suntem vanzatori si totodata cumparatori, intrebarea corecta este “Ce nu mi-ar place sa vad la un imobil? Aceasta intrebare de multe ori va poate oferi solutia perfecta pentru maximizarea sanselor de a vinde imobilul la pretul corect si nu cel dorit.
Asadar pentru inceput este important sa: eliminati mirosurile urate indepartand igrasia, mucegaiul sau infiltratiile care apar pe peretii interiori ai imobilului, si tot ceea ce considerati ca nu constituie un avantaj.

Pasul 2. Alegerea unui broker imobiliar

Nimeni, absolut nimeni nu va poate garanta vânzarea, nici chiar cel mai bun agent exclusivist !
Daca va decideti sa optati pentru vanzarea imobilului prin intermediul unui profesionist imobiliar, un lucru foarte important este sa gasiti brokerul potrivit, care sa fie familiarizat atat cu tipul de proprietate pe care il aveti la vanzare, cat si cu zona în care este situat imobilul dvs. Daca acesta nu detine nici un imobil in zona dvs, intreabati-l cand s-a efectuat ultima vanzare in zona, cine a efectuat vanzarea si la ce pret . Aceste trei aspecte va pod dovedi cat de activ este profesionistul pe piata, in special in zona dvs.

„Fiind o piata libera, foarte atipica, în care nimeni, absolut nimeni nu poate garanta vanzarea, va trebui sa luati legatura cu mai multi intermediari pentru a stabili care dintre ei se potrivesc cu stilul dvs. de a fi deoarece compatibilitatea in afaceri este extreme de importanta. Asadar aspectele importante la care trebuie sa fiti atenti cand va alegeti profesionistul imobiliar, care ar trebui sa va reprezinte in procesul de vanzare sunt: feed-back-ul (aprecierile) celor care au beneficiat anterior de servicile companiei, vestimentatia profesionistului, limbajul acestuia-forma de exprimare, locatia companiei, numarul de angajati, numarul de proprietati detinute in propriul portofoliu (atentie acestea nu trebuie sa fie inferioare unui numar de 150 si nu peste un numar maxim de 300 proprietati), un portofoliu cu toate proprietatile vandute in ultimele 6 luni, calitatea web-site-ului, organigrama companiei (impartirea pe departamente) precum executiv, comercial, administrativ, marketing and public relations, juridic si broker real estates, astfel incat clientii se pot adresa companiei in functie de necesitatile acestora si a reprezentantului potrivit situatiei, anii de experienta in segmentul de real estates si nu in ultimul rand atitudinea profesionistului.

De ce ? Pentru ca in aceasta meserie se spune ca “atitudinea este totul”.

Atitudinea este cheia succesului atat in viata de zi cu zi cat si in orice business.
Abilitatea exprimarii intr-un limbaj profesional, capacitatea de a convinge si cea de a controla/domina si a aplana conflictele, demonstreaza ca sunteti in fata unui profesionist, un bun si abil vanzator care cu siguranta nu se da batut in fata unui potential cumparator indiferent de abilitatile acestuia de a negocia in favoarea sa sau disponibilitatea unei sume uriasa de bani care o va folosi ca unelta de santaj emotional asupra vanzatorului.

Un intermediar bland, linistit, emotiv, timid si care cedeaza foarte usor in fata unei discutii in contradictoriu sau chiar si atunci cand vine vorba de a negocia propriul comision, cu aceeas usurinta si simplitate poate ceda si in fata unui cumparator care intentioneaza sa negocieze la sange pretul cerut de dvs. Acest tip de broker cu siguranta poate fi un amator si nu va fi un bun reprezentant pentru interesele dvs.
Deci daca nu va doriti un asa reprezentant imobiliar,amator…

Cautati unul care sa corespunda nevoilor dvs. conform criterilor de mai sus…!

Pasul 3. O evaluare corecta va indica pretul corect

Valoarea unei proprietati este data de numerosi factori, iar procesul de evaluare este unul foarte complex, cu un rezultat care poate parea subiectiv. In timpurile acestea putem spune ca pretul corect se stabileste atunci când cererea se intalneste cu oferta.

Fiecare proprietar considera ca detine cel mai reusit produs si isi doreste sa obtina un pret cat mai mare, dar piata este cea care astazi dicteaza pretul corect.

Astazi multi clienti vanzatori au inteles ca nu mai exista cumparatori disperati dispusi sa plateasca oricat pentru un capriciu, indiferent care ar fi el.

Cea mai buna metoda pentru a estima o evaluare corecta este analiza si gradul de comparatie intre ofertele prezente la vanzare si cele deja vandute in ultimele 6 luni pe aceeas raza in care se regaseste proprietatea vizata.
Pentru clientii care aleg sa lucreze cu un specialist in imobiliare lucrurile se simplifica enorm de mult deoarece vor beneficia de experienta si cunostintele acestuia.

Ca urmare a faptului ca suntem intr-o perioada de post-criza, preturile sunt determinate si de necesitatea de a vinde sau nu.
Numarul cumparatorilor a scazut simtitor în ultimii ani, în timp ce oferta a crescut vizibil, iar in acest context, stabilirea unui pret corect este esential pentru a putea vinde corect si intr-un termen relativ scurt. Cumparatorii nu mai pierd timpul cu oferte care ies din aria de interes, nu mai sunt dispusi sa mareasca bugetul si taxeaza dur orice aspect penalizant aferent proprietatii sau zonei. Proprietarii care scot la vânzare o locuinta cu un pret exagerat sunt ocoliti atât de client cat si de agentiile imobiliare profesioniste, iar atractivitatea imobilului scade in maxim 1-2 saptamani de la publicarea acestuia .
Pretul este un factor decizional in orice tip de tranzactie imobiliara. Trebuie constientizat ca un cumparator nu cumpara la prima incercare, deoarece piata este plina de oferte care depasesc cu mult cererea. Astfel cumparatorii pot beneficia de luxul de a putea alege in liniste si in conditiile cele mai avantajoase pentru ei, penalizand graba celor care vor sa vanda cu orice pret si mai ales la un pret care nu respecta parametrii reali de piata, parametrii dictati de noile constructii la preturi super avantajoase chiar si cu rate la constructor si fara dobanzi. Tranzactionarea unui imobil poate asuma doua aspecte : vanzare relaxata sau vanzare fortata.

Imprejurarile in care va regasiti pot fi un bun partener pentru a vinde propriul imobil sau pot fi un mare inamic. Pentru a stabili acest lucru aveti nevoie de un bun consultant imobiliar care nu se rezume doar la goana dupa un comision mare si gras ci la gasirea de solutii optime prin aplicarea de strategii de management si marketing, astfel incat sa protejeze si sa optimizeze procesul de vanzare. Totodata un adevarat profesionist trebuie sa detina si atitudinea necesara de a putea refuza uneori chiar si o tranzactie usoara, visata de multi intermediari cu ochii deschisi, daca aceasta este in defavoarea persoanei pe care profesionistul ar trebui sa o reprezinte in forma exclusiva.

5. CARE SUNT COSTURILE PENTRU VANZATOR?


Actele necesare pentru vanzarea imobilului si costurile sustinute de vanzator:
- Actul de dobandire al proprietatii
- Documentatie cadastrala
- Incheiere de intabulare
- Extras de carte funciara autentic
- Adeverinta tip eliberata de Asociatia de Proprietari
- Certificat fiscal eliberat de Primarie – Directia de Taxe si Impozite
- Acte de identitate sau procura speciala notariala de reprezentare
- Ultimele facturi de gaz si electrica care sa fie achitate la zi
- Releveu (acolo unde este cazul)
- Nomenclator stradal (acolo unde este cazul)
- Certificatul energetic.

Care sunt costurile pe care trebuie sa le suporte vanzatorul?
Vanzatorul trebuie sa achite statului roman prin notarul public impozitul aferent sumei incasata. Acesta se va achita in momentul perfectarii tranzactiei de vanzare –cumparare, dupa cum urmeaza:
- pentru proprietati dobandite in ultimii 3 ani: 3% pana la valoarea de 200.000 RON inclusiv, adica 6.000 RON + 2% suma calculata la valoarea ce depaseste 200.000 RON
- proprietati dobandite cu mai mult de 3 ani in urma: 2% pana la valoarea de 200.000 RON inclusiv, adica 4.000 RON + 1%, suma calculata la valoarea ce depaseste 200.000 RON
- Comisionul catre brokerul imobiliar stabilit de comun acord si mentionat in contractul de intermediere.
-Daca proprietarul nu detine toate actele necesare incheierii contractului de vanzare cumparare in forma autentica, acesta va suporta costurile pentru obtinerea lor si anume: obtinerea dosarului cadastral si a intabularii apartamentului, costuri legate de o eventuala succesiune, etc.

In concluzie, daca doriti sa vindeti o proprietate la un pret optim, in cel mai scurt timp si cu eforturi si riscuri minime, sfatul nostru este sa apelati la serviciile unei agentii imobiliare profesioniste.

Acestia sunt pasii esentiali pentru a vinde o proprietate . Compania imobiliara TKI va multumeste pentru increderea acordata sperand ca serviciile oferite sa se ridice la asteptarile clientilor nostri.

Daca considerati ca putem imbunatati serviciile oferite va rugam sa ne sugerati pareriile si ideile dvs prin formularul Sugestii si Reclamatii.

Sugestiile dvs vor fi critici constructive pentru noi si ne pot ajuta in imbunatatirea serviciile oferite astfel incat sa putem fi cat mai calitativi si profesionali pe viitor.

Echipa TKI va ureaza succes in alegerea perfecta cat si in obtinerea unui pret corect !